مکاتب شیطان پرستی

مکاتب شیطان پرستی

 

    شیطان پرستان هم برای حقانیت شیطان پرستی خود دارای دو مکتب هستند «مکتب کلیسایی» و «مکتب نوین» و به همین خاطر تنازعاتی با هم دارند؛ پذیرفته شده است. اما در بخش تاریخچه و پیشینه شیطان پرستی آن چه که مهم است تقدم و تأخر این مکاتب و تأثیراتی است که اینها از یکدیگر پذیرفته‌اند.

    پس از شیطان پرستی اولیه‌ «بدوی»، شیطان پرستی قدیمی به وجود آمد و پس از آن جادوگری (سیاه و سفید) به وجود آمد که منشعب از شیطان پرستی قدیمی بود، و پس از یک دور تحول و تطور، دور جدیدی از شیطان پرستی در کشورهای غربی به وجود آمد که تحت عنوان «شیطان پرستی نوین»، معاصر یا جدید از آن یاد می‌شود.

    مکتب کلیسایی، عنوانی است که نگارنده برای شیطان پرستی قدیمی که مقدمه جریان جادوگری است نهاده است. در این مکتب پایه‌های اولیه شیطان پرستی بدوی لحاظ گردیده و اعتقادات شیطان پرستی به گونه‌ای ترسیم شده است که جادوگری قابل بروز و ظهور دارد. یعنی اعتقاد به این که با مدیوم و واسطه، یک جادوگر می‌تواند عمل شیطانی انجام داد و نماینده شیطان در اشاعه شرارت‌ها، و نابودگر پاکی‌ها شد.

    مکتب نوین، عنوانی است که نویسنده برای شیطان پرستی عصر حاضر نهاده است. مکتبی که با آنتوان شزاندر لوی شناخته می‌شود. در این مکتب همه خباثت‌ها و شرارت‌های شیطان پرستی قدیمی و جادوگری را دارد، همراه با ابزار و آلات مدرن و جدید ـ ی که مقتضای عصر تکنولوژی است ـ برای آزار و شکنجه و قتل… با انگیزه سرسپردگی به شیطان انجام می‌شود. علاوه بر این که مکتب نوین در صدد «خود شیطانی» است تا این که واصل شدن به شیطان و شیطانی شدن انسان. در این مکتب انسان خود عهده‌دار شرارت در زمین است نه آن که نماینده شیطان باشد و شرارت را اشاعه دهد. در حقیقت در این مکتب انسان خود فرمان دهنده و مدیریت کننده شرارت در جهان است. اما در مکتب کلیسایی انسان شیطان صفت (شیطانی) تنها مجری شیطان برای اشاعه شرارت زمین بود.

    در اوایل قرن نوزدهم بعضی از اشراف انگلیسی که عضو گروه‌های فراماسونری بودند به رهبری «سر فرانسیس داشود» گروه شیطان پرستی ای به نام «باشگاه آتش جهنم» را در شهر لندن تأسیس کردند و از این زمان بود که لندن، مرکز اصلی شیطان پرستان در اروپا شد. استفاده از مواد مخدر و انجام مراسم مبتذل جنسی، فعالیت اصلی این گروه محسوب می‌شد.

    اما از این زمان به بعد یعنی در دهه‌های ۱۹۶۰ میلادی، پای سرمایه داران یهودی و صهیونیست هم به ماجرا باز شد و با حمایت این سرمایه داران، چند گروه شیطان پرستی در انگلیس و آمریکا به وجود آمد که معروف‌ترین آنها «کلیسای شیطان» آمریکا در شهر سانفرانسیسکو بود. که توسط آنتوان لوی ساخته شد. و تاریخچه شیطان پرستی معاصر از همین تاریخ و توسط لوی آغاز می‌گردد.

 

ادامه مبحث در کتاب «سایه باوران» تألیف حجه الاسلام دکتر دریاکناری

درباره مدیر

* در آذر ماه سال 1353 در شهر تهران به دنیا آمدم. داراي مداركي چون؛ فوق ديپلم: نجوم. ليسانس: تاريخ اسلام و نيز ليسانس فلسفه اسلامي فوق لیسانس: مذاهب اسلامی و دكترا: الهيات. * استاد رسمي حوزه علميه و دانشگاه در تهران هستم. * در ده‌ها موضوع به ارائه گفتمان پیرامون مباحث نقد فرق تصوف، شیطان پرستی مدرن، وهابیت و راجنشیسم«اوشو»، اكنكار، سايبابا، مهربابا، قانون جذب... در دانشگاه‌ها و مجامع علمی در سطح كشور می‌پردازم. * تاكنون بيش از 32 جلد تأليف در زمينه علوم مختلف نظیر؛ فلسفه اسلامی، تاریخ اسلامی، نجوم اسلامی، تفسیر، معارف اسلامی، کلام اسلامی، مذاهب اسلامی، مباحث اجتماعی، مباحث خانواده و تعلیم و تربیت، هیدرولوژی، ژئومورفولوژی... به زبانه‌ای فارسي و عربي داشته‌ام. * هم چنين 35 مقاله به رشته تحرير در آورده‌ام، که برخی از آنها به چاپ رسیده است. * به مدت 14 سال مشغول فعالیت‌های هنري در بخش، تهیه کنندگی و کارگردانی می‌باشم، كه مستنداتِ تدوين شده در شبکه‌های مختلف سراسري و استاني پخش گرديده است.

این مطالب را نیز ببینید!

نقدهایی بر شیطان پرستی معاصر

نقدهایی بر شیطان پرستی معاصر     شیطان پرستی اولیه فرقه‌ای بوده که به واسطه عدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: