صفحه اصلی / پرسش و پاسخ / آیا برای ایمان آوردن باید مکان خاصی وجود داشته باشد؟ اگر غیر از یک مکان خاص، کسی ایمان بیاورد ایمان حقیقی و واقعی در قلب او رسوخ نمی‌کند؟

آیا برای ایمان آوردن باید مکان خاصی وجود داشته باشد؟ اگر غیر از یک مکان خاص، کسی ایمان بیاورد ایمان حقیقی و واقعی در قلب او رسوخ نمی‌کند؟

    آیا برای ایمان آوردن باید مکان خاصی وجود داشته باشد؟ اگر غیر از یک مکان خاص، کسی ایمان بیاورد ایمان حقیقی و واقعی در قلب او رسوخ نمی‌کند؟

    از دیدگاه دین مقدس اسلام، در هنگام مسلمان شدن و ایمان آوردن، مکان هیچ تأثیری در رسوخ ایمان در قلب ندارد. و تنها این امر در برخی از فرقه‌ها است که با این که ادعا می‌کنند فرقه‌ی اسلامی هستند اما حتماً باید وارد اتاق خاصی به نام (اتاق تشرف) بشوند. در اتاقِ تشرفِ این فرقه‌ها سه ویژگی وجود دارد. اول نور کنترل شده؛ دوم دمای کنترل شده؛ و سوم مواد تخدیری از گیاهان صحرایی (نه آن که شیمیایی باشد؛ نظیر تریاک، حشیش، کراک، شیشه…) در این اتاق که بین عوام به (تاریک خونه) مشهور است، اگر این سه ویژگی وجود نداشته باشد هیچ گاه شخص در آن فرقه باقی نمی‌ماند.

    در اتاق تشرف نور باید کنترل شده باشد زیرا انسان در فضای پر نور و یا کم نور، القاء پذیری او کم می‌گردد. یعنی کاملاً مطیع نمی‌شود، خوب نمی‌شنود، به درستی نمی‌بیند و حواس او مشغول به نور زیاد یا کم است. اما اگر نور کنترل شده باشد انسان شدیداً القاء پذیر است، تابع می‌گردد، مطیع می‌شود، حواسش جمع می‌شود. هر چه به او بگویند می‌پذیرد و هر چه ببیند، راحت‌تر قبول می‌کند.

    در اتاق تشرف باید دما کنترل شده باشد زیرا انسان در فضای سرد و خیلی گرم القاء پذیری‌اش را از دست می‌دهد. هوای گرم و سرد در میزان تبعیت و حرف شنویی انسان مؤثر است. اما اگر دما کنترل شود و دقیق تنظیم گردد انسان یک راحتی جسمی و روانی پیدا می‌کند که به دنبال آن نسبت به سخنان و کلمات واکنش مثبت نشان می‌دهد.

    در اتاق تشرف حتماً باید بوی خاصی از مواد مخدر شبیه به بوی تخم مرغِ گندیده مورد استفاده قرار گیرد. این مواد از گیاهان دارویی ساخته می‌شود که خاصیتش آن است که انسان را مطیع و تابع می‌کند. کسانی که تنها یک بار به اتاق تشرف رفته باشند و به آن فرقه گرویده باشند قطعاً بار دوم و سوم… خواهند رفت. زیرا نیاز جسم اقتضاء می‌کند که دوباره به اتاق تشرف برود و از آن مواد برای بار دوم و یا چندم استشمام کند. فلذا مقامات این فرقه برای کشاندن پیروان به اتاق تشرف عنوانی را با نام (تجدید بیعت) جعل نموده‌اند. یعنی دیگر نمی‌گویند برای بار دوم و یا بار چندم بیایید تا از آن مواد استشمام کنید بلکه اصطلاح تجدید بیعت که شکیل‌تر است را به کار می‌برند.

    اگر این مسائل با اسلام ناب محمدی(ص) مقایسه گردد، تفاوت‌های آنها آشکار می‌شود. روشن می‌گردد که چه بدعت‌هایی را با نام فرقه در دین اسلام رواج داده‌اند.

هرگز پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) کسی را که نزد ایشان می‌آمد تا مسلمان شود به مسجد النبی راهنمایی نمی‌کرد. نمی‌فرمود که برای مسلمان شدن باید به زیر سقف، اتاق خاص، مسجد، خانه، صحرا، دره، بالای کوه و قله… بیایی و مسلمان شوی. اسلام آوردن و مسلمان گردیدن تنها با دو عبارت اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمداً رسول الله(ص) تحقق می‌یابد نه آن که مکان خاصی برای مسلمان شدن وجود داشته باشد و اگر کسی در آن مکان حاضر نشود رسماً مسلمان نباشد.

    آیا اتاق تشرف بدعت نیست؟! کی و کجا پیامبر اکرم(ص)، علی(ع) و ائمه اطهار و دیگر بزرگان دین اسلام مردم را به مکان خاص می‌بردند و آنها را مسلمان می‌کردند. این قضیه در خلفای اهل سنت هم وجود نداشته است. آیا اتاق تشرف نباید در دین اسلام حتی یک سند داشته باشد؟! اگر این قضیه به تأیید بزرگان و معصومین(ع) دین نرسیده باشد قطعاً مشروع و جایز نیست.

    در دین اسلام کسی که تنها یک بار شهادتین را به زبان جاری سازد برای همیشه مسلمان می‌گردد. تا آخر عمر مسلمان است. آیا تجدید بیعت، و دوباره وارد شدن به اتاق تشرف نباید جای سؤال باشد که در اسلام این قضیه جا ندارد و افرادی از روی هوای نفس و… این مسائل را در برخی فرقه‌ها جعل نموده‌اند.

    اما آن چه که مهم است این است که اگر فردی بدون اتاق تشرف وارد این فرقه گردد طولی نمی‌کشد که دست از این فرقه بر می‌دارد. لذا تنها چیزی که افراد را در این فرقه باقی نگه می‌دارد آن مواد مخدر است که به کار گرفته می‌شود. توصیه این جانب به شما جوانان این است که در این باره تحقیق کنید، چرا باید در یک فرقه اتاقی به نام اتاق تشرف باشد، در حالی در اسلام به هیچ وجه وجود ندارد؟ که من شرم می‌کنم از این که بگویم چه اتفاقی در آنجا می‌افتد. چرا تجدید بیعت در این فرقه هست اما در اسلام نیست؟! اتاق تشرف چه خصوصیتی دارد که این فرقه اصرار به ورود آن دارد؟! تحقیق کنید که آیا آن کسانی که به اتاق تشرف وارد شدند آن بوی خاص را استشمام کردند یا نه؟! به شرط آن که پیروان این فرقه، صادقانه پاسخ دهند و مقامات این فرقه بیان آن را توسط پیروان برای محققین، حرام نکنند.

درباره مدیر

* در آذر ماه سال 1353 در شهر تهران به دنیا آمدم. داراي مداركي چون؛ فوق ديپلم: نجوم. ليسانس: تاريخ اسلام و نيز ليسانس فلسفه اسلامي فوق لیسانس: مذاهب اسلامی و دكترا: الهيات. * استاد رسمي حوزه علميه و دانشگاه در تهران هستم. * در ده‌ها موضوع به ارائه گفتمان پیرامون مباحث نقد فرق تصوف، شیطان پرستی مدرن، وهابیت و راجنشیسم«اوشو»، اكنكار، سايبابا، مهربابا، قانون جذب... در دانشگاه‌ها و مجامع علمی در سطح كشور می‌پردازم. * تاكنون بيش از 32 جلد تأليف در زمينه علوم مختلف نظیر؛ فلسفه اسلامی، تاریخ اسلامی، نجوم اسلامی، تفسیر، معارف اسلامی، کلام اسلامی، مذاهب اسلامی، مباحث اجتماعی، مباحث خانواده و تعلیم و تربیت، هیدرولوژی، ژئومورفولوژی... به زبانه‌ای فارسي و عربي داشته‌ام. * هم چنين 35 مقاله به رشته تحرير در آورده‌ام، که برخی از آنها به چاپ رسیده است. * به مدت 14 سال مشغول فعالیت‌های هنري در بخش، تهیه کنندگی و کارگردانی می‌باشم، كه مستنداتِ تدوين شده در شبکه‌های مختلف سراسري و استاني پخش گرديده است.

این مطالب را نیز ببینید!

زکات از نظر اسلام چه جایگاهی دارد؟

زکات از نظر اسلام چه جایگاهی دارد؟     در تعریف زکات نوشته‌اند که (صَدَقَهٌ مُتِعَلَقَهٌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: