صفحه اصلی / پرسش و پاسخ / آیا نمادهای شیطان پرستی در کشور ایران در حال گسترش است؟

آیا نمادهای شیطان پرستی در کشور ایران در حال گسترش است؟

آیا نمادهای شیطان پرستی در کشور ایران در حال گسترش است؟

 

    برخی از پژوهشگران پیرامون شیطان پرستی، نمادهای فراماسونری‌ها، صهیونیست‌ها… را به عنوان نمادهای شیطان پرستی مطرح می‌کنند. اگرچه این مفاهیم با هم شبیه هستند و این فرقه‌های ضاله و انحرافی در مواردی بسیاری این مفاهیم را از هم، وام گرفته‌اند. از آنجایی که رهبران، کتب مقدس، اندیشه‌ها، آرمان‌های… فرقه شیطان پرستی با فراماسونری جدا است، نمادهای آنها هم از همدیگر جدا است. ممکن است فرقه شیطان پرستی با فراماسونری حیطه‌های مشترک در اعتقادات و عملکرد داشته باشد که دارد؛ اما هیچ گاه داشتن حیطه مشترک به این معنی نیست که فرقه شیطان پرستی همان فراماسونری است. اینها دو مقوله جدای از هم هستند که نمادهای جدایی هم دارند. اگرچه برای یارگیری و جذب بیشتر، از نمادهای یکدیگر استفاده می‌کنند. فلذا باید برای فرقه شیطان پرستی و فراماسونری نمادهای اختصاصی و نمادهای مشترک، قائل شد. نمادهایی که اختصاص به هر یک دارد و نمادهایی که به خاطر تداخل حیطه اعتقادی‌شان مشترکاً از آن استفاده می‌کنند. اگر کسی فرقه شیطان پرستی و فراماسونری را یکسان تلقی کند بدون تردید در اندیشه و فهم مبانی آنها و هم چنین در ارائه تحلیل و راهکار… به خطا خواهد رفت.

    یادآوری نکته در اینجا ضروری می‌نماید و آن این که در این سال‌ها برخی از افرادی که کارشناس مسائل فرقه و ضد فرقه نیستند و یا از برخی از امور دلخوری‌ای دارند «مانند فردی که اهل شیراز است و در زمینه های یهودیت و شیطان پرستی و… مطالعاتی دارد» دست به سیاه نمایی درباره، استفاده و بکارگیری نمادهای شیطان پرستی در داخل کشور و یا جهان اسلام زده‌اند!

    این دسته از ساختمان قوامین و مجلس شورای اسلامی و دیوار نویسی خیابان زرتشت غربی و دروازه قرآن شیراز… گرفته تا هتل ساعت مکه و ستون سنگ زدن به ابلیس در منی و عرفات… را دسیسه شیطان پرستان می‌دانند و هر یک را نمادی از نمادهای شیطان پرستان بر می‌شمردند! به گونه‌ای که در وبلاگ‌ها و وب سایت‌های خود، پر کرده‌اند از این مطالبی ذکر شد! در حالی که یقیناً هیچ یک از این موارد نماد شیطان پرستی نیست، اگرچه شباهت به نمادها شیطان پرستان دارد. هر ستون بلند و کشیده‌ای که ابلیسک نیست. ابلیسک شاخصه‌ها و تعریف خاصی دارد که هیچ یک از این موارد ذکر شده آن شاخصه‌ها را ندارند.

درباره مدیر

* در آذر ماه سال 1353 در شهر تهران به دنیا آمدم. داراي مداركي چون؛ فوق ديپلم: نجوم. ليسانس: تاريخ اسلام و نيز ليسانس فلسفه اسلامي فوق لیسانس: مذاهب اسلامی و دكترا: الهيات. * استاد رسمي حوزه علميه و دانشگاه در تهران هستم. * در ده‌ها موضوع به ارائه گفتمان پیرامون مباحث نقد فرق تصوف، شیطان پرستی مدرن، وهابیت و راجنشیسم«اوشو»، اكنكار، سايبابا، مهربابا، قانون جذب... در دانشگاه‌ها و مجامع علمی در سطح كشور می‌پردازم. * تاكنون بيش از 32 جلد تأليف در زمينه علوم مختلف نظیر؛ فلسفه اسلامی، تاریخ اسلامی، نجوم اسلامی، تفسیر، معارف اسلامی، کلام اسلامی، مذاهب اسلامی، مباحث اجتماعی، مباحث خانواده و تعلیم و تربیت، هیدرولوژی، ژئومورفولوژی... به زبانه‌ای فارسي و عربي داشته‌ام. * هم چنين 35 مقاله به رشته تحرير در آورده‌ام، که برخی از آنها به چاپ رسیده است. * به مدت 14 سال مشغول فعالیت‌های هنري در بخش، تهیه کنندگی و کارگردانی می‌باشم، كه مستنداتِ تدوين شده در شبکه‌های مختلف سراسري و استاني پخش گرديده است.

این مطالب را نیز ببینید!

آیا خریدنِ اجناس، در ورود به اسلام شرط شده است؟

آیا خریدنِ اجناس، در ورود به اسلام شرط شده است؟     طبق آن چه که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: