مرلین منسن

مرلین منسن

 

    در تاریخ ۵ ژانویه ۱۹۶۹ پسری در Canton در ایالت Ohio در منطقه «کانتون اوهایوی» آمریکا به دنیا آمد. کودکی سفید و لاغر، موهای او رنگ سیاه دارد و با چشمانی قهوه‌ای در کودکی مادر و پدر (Barbara و Hugh) او علاقه چندانی به متولد شدن او نداشتند. دوران کودکی مرلین خیلی سخت و با بدترین و کثیف‌ترین شرایط گذشت. «مرلین منسن»[۱] نام مستعار «برایان هاگ وارنر»[۲] از یک خانواده فقیر و سطح پایین فرهنگی آمریکا می‌باشد.

    پدر برایان، در جنگ ویتنام شرکت داشت. وی از نظر روانی و جسمی در این جنگ آسیب دید. پس از تولد برایان، پزشکان و روان شناسان ارتش از سلامت جسمی او تعجب کردند.

    وی دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشته و همواره با آرزوهای کوچک اما دست یافتنی اقتصادی و مالی و آنچه در برهه زمانی مورد نظر، حداقل‌های یک زندگی را برای یک کودک و نوجوان در آمریکای افسار گسیخته لازم می‌ساخت بزرگ شد.

    وارنر دوران کودکی پر از حسرت خود را به جوانی می‌رساند. در حالی که گروهی نیز اظهار کرده‌اند وی مدتی را در یک مدرسه مذهبی مسیحی تحصیل کرده است. و به خاطر تجاوز پدر روحانی از آنجا اخراج می‌شود. برایان در سن ۱۸ سالگی ضمن نقل مکان به منطقه تامپابای در فلوریدا به شغل روزنامه نگاری روی می‌آورد. او یک مجله را تأسیس می‌کند و اشعار خودش را که بوی ضد مسیحیت می‌داد در آن چاپ می‌کند او در این دوران دارای اعتیاد به مواد مخدر بود که بعدها ترکش می‌کند.

    وارنر در طول این مدت مطالب مختلفی را، با قلمی ضعیف و سطحی‌نگر، در نقد اشعار موسیقی‌های مبتذل و سخیف (متال) و (راک) به رشته تحریر در می‌آورد. گروهی از هواداران وی به غلط او را منتقد متالیکا معرفی می‌کنند. اما آنچه با اطمینان در خصوص این برهه زمانی شیطان مدرن می‌توان اظهار نظر کرد، این است که سال‌های جوانی برایان سال‌های آشنایی وی با فضای مسموم گروه‌های شیطان پرستی و اقمار آن ابزارهای آن نظیر متالیکا، هیپی و… است.

    مرلین منسن در اکتبر ۱۹۹۴، با Anton Szandor LaVey بنیان گذار و مؤسس کلیسای شیطان[۳] ملاقات می‌کند. لوی پس از این دیدار از او ستایش می‌کند و به او لقب پدر روحانی سیاه(کشیش) می‌دهد. او تور Nine Inch Nails می‌رود او در این تور خود را لخت و برهنه می‌سازد و در انظار حاضر می‌شود، به علت نقض قانون نامه تفریحات بزرگسالان به زندان می‌افتد.

    منسن روی بدن خود زیاد تاتو «خالکوبی» کرده است. چشم سیب روی هر دو کتف، زنبور قاتل، درخت بد سرشت روی جمجمه (بر روی ساعد دست)، صورتی با تار عنکبوت روی سر (بر روی ساعد دست دیگر)، دیو یک چشم، صورت شیطان با زیر نویس ۶۶۶ هستند. او به فیلم‌های River’s Edge, Wild at Heart, Pink Flamingos, Henry: Portrait of a Serial Killer, The Grinch, Desperate Teenage Love Dolls, Desperate Living, Blue Velvet, Twister, Willy Wonka, Rosemary’s Baby علاقه دارد.

    منسن به داستان و شعر نوشتن، خواندن، نقاشی، کلکسیون اعضای مصنوعی پزشکی، کارتون اسکو بی دو، عروسک، جعبه غذا، میمون، رنگ سیاه، فلسفه، نیچه، جنگ ستارگان، شکلات، درام، مجالس پارتی شراب خوری، شهرت، حیوانات و مسابقات و قرعه کشی علاقمند است. او به گروه‌های Pixies, The Doors, Deee-lite, Gwar, Freaks w/Beaks, Thrill Kill Cult, Alice Cooper, Ozzy Osbourne, Black Sabbath, David Bowie, Beatles, Kiss, Iggy Pop, و بعضی از گروه‌های گروه دهه ۸۰ میلادی خیلی علاقه مند است.

    وی پس از آشنایی با اسکات میچل ـ گیتاریست فعال در برخی گروه‌های کوچک و نه چندان حرفه‌ای راک ـ گروه متالیکای خود را تشکیل می‌دهد.

    وی در این سال‌ها، نام مرلین منسن را با ترکیب نام دو نفر دیگر بر خود می‌گذارد. (MM) نام مرلین را از بازیگر زن هالیودی؛ به نام «مرلین مانرو» (Mariln Monroe) که شهرت به فساد و بازی در فیلم‌های غیر اخلاقی داشت و از ظاهر زیبایی برخوردار بود و منسن را نیز از نام یک کشیش ناراضی فرقه گرایی مسیحی به نام (Manson Charles) بر می‌گزیند.

    وی با همکاری عناصر دیگری همچون (گجت گین) نوازنده باس (مادونا واین) نوازنده کیبورد و (اسپوکی کیدز) چند مجموعه موسیقی را ضبط و روانه بازار می‌نماید.

    پس از انجام اقدامات جسورانه گروه منسن در انتخاب رنگ بندی صحنه، نوع اجرا، گستاخی در استفاده از الفاظ رکیک و ترویج فحشا در آثار ایشان، (ترنست رزنور) یکی از فعالان گروه متالیکا در آمریکا درسال ۱۹۹۳ میلادی زمینه تبادل نظر گروه منسن که دچار تغییرات رادیکال‌تری نیز شده بود را، به مدیر یک شرکت فعال در حوزه موسیقی آمریکا به نام (تایتینگ ریکورد زلیپل) را فراهم می‌آورد.

    عناصر تازه وارد گروه و مدیر شرکت یاد شده، زمینه­ های گرایش بیشتر شیطان مدرن را به وحشی‌گری در صحنه‌های اجرا و انجام اعمال خارق العاده یک انسان سالم و دارای هویت انسانی را فراهم می‌آوردند.

    منسن در این سال‌های عصر توحش، موسیقیایی‌اش را پشت سر گذاشت و به یک ستاره مبتذل، اما پر مخاطب رسانه‌های آمریکایی مبدل شد. تا جایی که به منسن دکترای افتخاری موسیقی اعطاء شد و او الان در دانشگاه‌ها موسیقی تدریس می‌کند.

    این اقدامات، او را از جایگاه یک مطرب محلی در فلوریدای جنوبی خارج نمود و از او، چهره‌ای ملی در آمریکا ساخت. در طول این مدت نگرانی‌های برخی از اقشار اجتماعی از هنجارشکنی وحشت‌زای این فرد، زمینه های مقاومت‌های داوطلبانه و لغو برخی از برنامه‌های عمومی منسن را فراهم آورد.

    او در این سال‌ها، آلبوم‌های ضد مسیح (Anti Christ) هالیوود، حیوانات مکانیکی و… را منتشر کرد. ناگفته نماند که حضور معنادار روزنامه‌های آمریکایی در چهره‌سازی این عنصر نامطلوب فرهنگی نیز، بی تأثیر نبوده که در جای خود باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

    او در سال ۱۹۹۷ میلادی به یکی از خبرسازترین چهره‌های جهان بدل شد. اما آنچه باید ذکر شود آن است که محصول این فعالیت‌ها شهرت و ثروت بسیار زیادی است که حداقل ۵ نسل بعد از این خواننده متالیکا را بیمه کرده است و بسیاری از آگاهان نامبرده را از سوپر میلیونرها یا میلیاردرهای جهان می‌شناسند که به کمک تسلط بر احساسات جوانان دورمانده از معنویت و به مدد کارهای شنیع، توانسته است ثروت کلانی را جذب حساب‌های بانکی‌اش نماید.

    مرلین منسن در طول زندگی خود با افراد بسیاری روابط جنسی داشته است افرادی نظیر Traci Lords, Melissa Romero, Jenna Jameson و Rose McGowan او هم اکنون با مجری برنامه‌های طنز Dita Von Teese نامزد است.

    به منسن نمی‌توان یک اعتقاد ثابت را نسبت داد. زیرا بررسی اومانیست‌های شیطان پرست، بی قیدی و پایبند نبودن به اعتقادی خاص، از ویژگی‌های شاخص آنها محسوب می‌شود. اما از مجموع نوشته‌ها، اشعار، نقاشی‌ها و آثارش می‌توان این عقائد را به او نسبت داد: (اگرچه این اعتقادات برای او ثابت و استوار نیست و ممکن است تغییر یافته باشد یا تغییر نماید.)

    ۱ـ هر کس او را نمی‌فهمد خودش دچار مشکل فکری است و کودن است.

    ۲ـ هر کس برداشت بدی از آثار وی دارد، خودش دچار رذایل اخلاقی است و بر اساس زاویه دیدش به کارهای او نگاه می‌کند.

    ۳ـ تکثر در قرائت‌ها و برداشت‌ها (پلورالیسم)

    ۴ـ اقتدار و قدرت وسیع شیطان از دیگر عقاید وی است.

    ۵ـ منسن در جای دیگر می‌گوید؛ من از خدای مردمی متنفرم که از آن مردم تنفر دارد.

    ۶ـ ضدیت با مسیح نیز توجه به گرایش شیطان پرستی در عناد با دین مسیح در ساخت فکری بدون سازمان منسن جایگاه ویژه‌ای دارد.

    مرلین منسن تاکنون به این لقب‌ها معرفی شده است:

    «دیوانه پلید، شیطان بزرگ، ابله رذل، انسان سگ صفت، خبرساز، پول دوست، شهوت پرست، ناجی، فرشته، موعود، کشف نشده، نابغه، فرزند شیطان و مظهر شیطان»

    از روش‌های تبلیغ مرلین منسن، خبرساز شدن (یعنی در صدر اخبار قرار گرفت) با اعمال عجیب و ضد اخلاقی ـ انسانی اوست. مثلاً خبر تکان دهنده پاره کردن انجیل در اجرای کنسرت زنده منسن و پرتاب آن به سوی جمعیت و با صدای سنگین و خشکیده فریاد زدن (این است خدای شما) در سراسر جهان منتشر شد! خوردن و بلعیدن مدفوع بر روی صحنه اجرای کنسرت و سپس مست کردن و نعره‌های مداوم کشیدن، یکی دیگر از کارهای عجیب اوست تا جزو خبرسازها باقی بماند و بدین سبب، شیطان پرستی را ترویج نماید!

    منسن هر از چندگاهی با چهره و قیافه جدید بین انظار مردم می‌آید و کنسرت اجرا می‌کند. قیافه نامتعارف او با فلسفه بافی این که، «خلقت الاهی را به سخره گرفته است» و یا با انجام چنین چهره آرایی‌ها «باطن انسان را به تصویر می‌کشد» و یا «دستور شیطان» است که در خلوت به او گفته شده که باید با این چهره بین مردم ظاهر شود سامان می‌یابد.

    منسن دو نماد به نمادهای شیطان پرستی افزدوه است:

    ۱ـ MM

    ۲ـ گوش موش

    از ویژگی‌های منسن که اصرار فراوانی به آن دارد، زنای با محارم است، منسن تمام تلاشش را مصروف می‌دارد تا در جهان زنای با محارم به صورت «زنای موازی» و یا «زنای ضربدری»،[۴] تحت عنوان «دندان آبی» را ترویج نماید! او برای این هدف هزینه‌های بسیاری نموده است!

    مرلین منسن خواننده دهه ۹۰، صدای سازهای او بیشتر شبیه ارواح بود که سبک جدیدی در موسیقی به وجود آورد. منسن گروه مخصوص خود را در کنسرت‌ها دارد. گروه او عبارتند از: اوبیسیست، اودرامر، مادونا، جوهان… . منسن در ساخت موسیقی متن فیلم‌های جنجالی و معروف The Matrix ,From Hell و Resident Evill نقش داشت.

    او در فیلم‌های متعددی ایفا نقش کرد که عبارتند از: فیلم  Lost Highwayساخته David Lynch در سال ۱۹۹۷ میلادی در نقش یک پورن استار؛ هم چنین او در سال ۱۹۹۸ میلادی نقش کوچکی را در فیلم Jawbreaker ساخته Rose به عهده گرفت و در سال ۲۰۰۳ میلادی در فیلم Party Monster بازی کرد و نیز در فیلم The Heart Is Deceitful Above Things و هم چنین در فیلم مستند سیاسی Bowling For Columbine به ایفای نقش پرداخت.

    او یک نقاش حرفه‌ای در زمینه آبرنگ است که آثار او در تعداد زیاد توسط افراد مشهوری چون Nicholas Cage, Andy Dick, Dave Navarro و Osbourne Jack به فروش می‌رسد.

    مرلین منسن در بازی کامپیوتری با نام First-Person Shooter Area 51 که در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد در نقش یکی از شخصیت‌های داستان با نام Edgar صحبت کرد.

    مرلین منسن امروزه به عنوان شیطان بزرگ، و منجی عالَم شیطان پرستان مطرح است. او هر چند ماه یک بار از انظار عمومی مخفی می‌گردد و وقتی که بین مردم ظاهر می‌شود با چهره جدید و کنسرت جدید می‌آید و ادعا می‌کند که در خلوت مهمان شیطان بوده است و شیطان به او دستور داده است که با این چهره جدید و کنسرت جدید بین مردم حاضر می‌شود. اما طبق برخی از منابع تصریح می‌شود که در این مدت با مقامات بلند پایه آمریکا و اسرائیل دیدار می‌کند.

    مرلین منسن در جوانی در یکی ترورهای روسای جمهور آمریکا دستگیر می‌شود. سازمان سیا (CIA) او را جوانی متهور می‌یابد. او را برای فرقه سازی و رهبری فرقه‌های شبه دینی تربیت می‌کند و امروزه او در حقیقت یکی از افرادی است که به صورت تشکیلاتی و نظامند این فرقه را طبق خواست استکبار جهانی رهبری می‌کند. [۵]

    سیاهی، کبودی، تاریک بینی، تنفر، انزجار… در لویکس (متن) اشعار مرلین منسن و دیگر خواننده شیطان پرست مشاهده می‌شود. یکی از اشعار مرلین منسن به عنوان نمونه در اینجا ارائه می‌گردد.

 

ادامه مبحث در کتاب «سایه باوران» تألیف حجه الاسلام دکتر دریاکناری

 

[۱] Mariln Manson.

[۲] Brain Hagh Warner.

[۳] Church of Satan.

[۴] «زنای موازی» به معنای زنای خواهر و برادر و «زنای ضربدری» به معنای زنای پدر با دختر و پسر با مادر است.

[۵] مطالب این بخش از کتاب جهان تاریک، جزوه مرلین منسن شیطان مدرن، وبلاگ‌ها و سایت‌های شیطان پرستان برداشته شده است.

درباره مدیر

* در آذر ماه سال 1353 در شهر تهران به دنیا آمدم. داراي مداركي چون؛ فوق ديپلم: نجوم. ليسانس: تاريخ اسلام و نيز ليسانس فلسفه اسلامي فوق لیسانس: مذاهب اسلامی و دكترا: الهيات. * استاد رسمي حوزه علميه و دانشگاه در تهران هستم. * در ده‌ها موضوع به ارائه گفتمان پیرامون مباحث نقد فرق تصوف، شیطان پرستی مدرن، وهابیت و راجنشیسم«اوشو»، اكنكار، سايبابا، مهربابا، قانون جذب... در دانشگاه‌ها و مجامع علمی در سطح كشور می‌پردازم. * تاكنون بيش از 32 جلد تأليف در زمينه علوم مختلف نظیر؛ فلسفه اسلامی، تاریخ اسلامی، نجوم اسلامی، تفسیر، معارف اسلامی، کلام اسلامی، مذاهب اسلامی، مباحث اجتماعی، مباحث خانواده و تعلیم و تربیت، هیدرولوژی، ژئومورفولوژی... به زبانه‌ای فارسي و عربي داشته‌ام. * هم چنين 35 مقاله به رشته تحرير در آورده‌ام، که برخی از آنها به چاپ رسیده است. * به مدت 14 سال مشغول فعالیت‌های هنري در بخش، تهیه کنندگی و کارگردانی می‌باشم، كه مستنداتِ تدوين شده در شبکه‌های مختلف سراسري و استاني پخش گرديده است.

این مطالب را نیز ببینید!

قلمرو و گستره حضور و عمل شیطان

قلمرو و گستره حضور و عمل شیطان     شیطان با قابلیت جسمی که دارد، قلمرو …

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: