مایکل آکینو

مایکل آکینو

    مایکل آکینو[۱] متولد ۱۸ اکتبر ۱۹۴۶ میلادی بنیانگذار معبد سِت[۲] در سانفرانسیسکو است. آکینو در ارتش و سازمان سیا «CIA» مشغول فعالیت بود. که آنتوان لوی جلسات شب‌های جمعه خود را در خانه سیاه تشکیل داد. سازمان سیا، برای کنترل لوی از یک سو و جهت دهی به برنامه‌های او از سوی دیگر، آکینو را به آن جلسات فرستاد. طرح دوستی بین آکینو و لوی ریخته شد و این دو همدیگر را به عنوان دوست و یار و کمک کار پذیرفتند.

    اما چیزی نگذشت که بین لوی و آکینو اختلافی در «مفهوم شیطان» ایجاد شد[۳] که این اختلاف سبب جدایی آنها از همدیگر شد تا جایی که پیروان لوی به حدی کم شد که برنامه‌های لوی اندک اندک داشت به فراموشی سپرده می‌شد. و این قدر از پیروان لوی کم شد که حتی دخترش با او اختلاف پیدا کرد و از پدر جدا شد و به معبد ست رفت تا از پیروان آکینو گردد.

    آکینو به خاطر اختلافاتش با آنتوان لوی، معبد ست را در سال ۱۹۴۶ میلادی در سانفرانسیسکو تأسیس کرد. معبد سِت، یکی از مخوف‌ترین سازمان‌های شیطان پرستی است. معبد ست، اولین جامعه مخفی است که ادعای رهبری جهانی «طریقت دست چپی‌ها» در جهان را دارد. تعالیم آن شامل فلسفه شیطان و تمرینات سحر است. سِت نام یکی از خدایان مصر است. پس از مرگ آکینو، معبد ست را همسرش اداره می‌کرد.

    آکینو و گروهی دیگر از کشیشان کلیسای شیطان به خاطر اختلافات فلسفی و مدیریتی از آن جدا شده و سازمان معبد ست را تشکیل دادند. در همان سال، معبد ست به عنوان یک کلیسای بی فایده و بی ضرر در کالیفرنیا به ثبت رسید. بارزترین تفاوت میان کلیسای شیطان[۴] و معبد ست مربوط به مفهوم شیطان است.

    معتقدین به کلیسای شیطان (C.o.S) که سیتنیست (Saitanist) نامیده می‌شوند، اعتقاد دارند که شیطان موجودی نمادین است، و وجود خارجی ندارد. آنها از شیطان برای نشان دادن توجهات خود به استهزاء گرفتن مسیحیت بهره می‌گیرند. در حالی که پیروان معبد ست که (Setians) نامیده می‌شوند، معتقدند که شیطان واقعی وجود دارد که به پادشاه تاریکی[۵] می‌گویند. آنها او را «ست، پادشاه حقیقی تاریکی»[۶] می‌نامند. سیتن (Satan) نامی است مأخوذ از انجیل به عنوان پادشاه تاریکی، ولی ست (Set) نام خداوند مرگ و عالم اموات در باستان است.

 

ادامه مبحث در کتاب «سایه باوران» تألیف حجه الاسلام دکتر دریاکناری

 

[۱]Michael Aquini.

[۲] Tempie of Set.

[۳] به نظر می‌رسد این اختلاف برنامه ریزی شده بود تا این فرقه به دو قسمت تقسیم گردد؛ تا از این طریق طراحان و برنامه ریزان بتوانند در مواقع لزوم با تقابل آنها در برابر هم، آنها را کنترل نمایند.

[۴] Church of Satan.

[۵] Darkness The Prince Of.

[۶] Darkness Set The TRUE Prince Of.

درباره مدیر

* در آذر ماه سال 1353 در شهر تهران به دنیا آمدم. داراي مداركي چون؛ فوق ديپلم: نجوم. ليسانس: تاريخ اسلام و نيز ليسانس فلسفه اسلامي فوق لیسانس: مذاهب اسلامی و دكترا: الهيات. * استاد رسمي حوزه علميه و دانشگاه در تهران هستم. * در ده‌ها موضوع به ارائه گفتمان پیرامون مباحث نقد فرق تصوف، شیطان پرستی مدرن، وهابیت و راجنشیسم«اوشو»، اكنكار، سايبابا، مهربابا، قانون جذب... در دانشگاه‌ها و مجامع علمی در سطح كشور می‌پردازم. * تاكنون بيش از 32 جلد تأليف در زمينه علوم مختلف نظیر؛ فلسفه اسلامی، تاریخ اسلامی، نجوم اسلامی، تفسیر، معارف اسلامی، کلام اسلامی، مذاهب اسلامی، مباحث اجتماعی، مباحث خانواده و تعلیم و تربیت، هیدرولوژی، ژئومورفولوژی... به زبانه‌ای فارسي و عربي داشته‌ام. * هم چنين 35 مقاله به رشته تحرير در آورده‌ام، که برخی از آنها به چاپ رسیده است. * به مدت 14 سال مشغول فعالیت‌های هنري در بخش، تهیه کنندگی و کارگردانی می‌باشم، كه مستنداتِ تدوين شده در شبکه‌های مختلف سراسري و استاني پخش گرديده است.

این مطالب را نیز ببینید!

قلمرو و گستره حضور و عمل شیطان

قلمرو و گستره حضور و عمل شیطان     شیطان با قابلیت جسمی که دارد، قلمرو …

۲ دیدگاه‌ها

  1. سلام به سایت ما هم سر بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: